Futuristic Marketing en analytics

Google tag manager specialist

Wil jij meer meten dan met Google Analytics mogelijk is? Dan is Google Tag Manager een optie.

Schakel een google tag manager specialist in

Wie een website heeft weet dat het belangrijk is om bepaalde gebeurtenissen op een site te meten. Vaak worden hier plug-ins voor gebruikt, worden en doelen ingesteld via Google Analytics of wordt er vaak gedacht dat dit niet mogelijk is.

Met Google Tag Manager is het mogelijk om onwijs veel data te verzamelen, wat zeker van pas kan komen bij het optimaliseren van processen, het verhogen van conversies en het meten van campagnes.

De Data van Tag manager wordt doorgestuurd naar bijvoorbeeld analytics waarin analyses kunnen worden opgemaakt om de resultaten helder en duidelijk in beeld te hebben.

Google tag manager specialist

Waarom Google Tag Manager?

Met de komst van GA4 is Google Tag Manager onmisbaar voor ecommerce, heb jij een webshop en wil je de juiste data ontvangen? Dan is Google Tag Manager van belang.

Google Tag Manager is een handige tool waarmee waarmee je op een snelle manier stukjes codes of tags kunt implementeren op jouw site. Het grootste voordeel van het gebruiken van GTM is dat er geen webdeveloper bij nodig is en niet al te onbelangrijk, het is volledig gratis te gebruiken.

Het enige wat je hoeft te plaatsen om GTM te kunnen inzetten, is de tag code op jouw website. Echter is er wel enige kennis vereist, een kleine fout kan er al voor zorgen dat jouw website niet meer naar toebehoren functioneert. Daarom kan je er voor kiezen om een Google Tag Manager specialist in te schakelen

Wat is Google Tag Manager precies?

Google Tag Manager is een handige tool waarmee waarmee je op een snelle manier stukjes codes of tags kunt implementeren op jouw site. Het grootste voordeel van het gebruiken van GTM is dat er geen webdeveloper bij nodig is en niet al te onbelangrijk, het is volledig gratis te gebruiken.

Het enige wat je hoeft te plaatsen om GTM te kunnen inzetten, is de tag code op jouw website. Echter is er wel enige kennis vereist, een kleine fout kan er al voor zorgen dat jouw website niet meer naar toebehoren functioneert. Daarom kan je er voor kiezen om een Google tag manager specialist in te schakelen

Heb jij een hele specifieke doelgroep? Met Google ads is het mogelijk om deze te bereiken. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem vrijblijvend contact op en wij vertellen je er graag meer over!

Voordelen van Google tag manager

Snelheid

Door de verschillende codes / tools direct op jouw site te implementeren wordt de site snel langzaam en is het lastiger om dit aan te passen. Doordat GTM maar 1 code is op de website blijft de snelheid van jouw site intact.

Uitgebreide meetingen

Google Tag Manager maakt het mogelijk om specifieke gebeurtenissen te meten op een efficiënte manier, metingen die zonder GTM niet niet mogelijk zijn. Toch kan het een lastig platform zijn, daarom raden wij aan om een Google tag manager expert in te schakelen.

Betrouwbaar

Voordat je de wijzigingen opslaat kun je alle metingen testen, hierdoor zul je nooit moeten wachten op een bezoekers om te weten of alles goed is ingesteld.

Gratis

Google tag manager is een gratis tool die voor iedereen te gebruiken is, bij het inrichten op de juiste manier van Google Tag Manager het handig zijn om een expert om hulp te vragen

Meest gestelde vragen

Kan ik google tag manager zelf instellen?

Google tag manager is gemakkelijker dan coderen, toch is er enige kennis vereist. Sommige fouten hebben groot invloed op bepaalde metingen en gebeurtenissen in de website, Het kost voor een Google tag manager expert daarna meer tijd om de fout op te lossen in plaats van de fout voor te zijn.

Ons advies is om bij weinig kennis van codering toch een google tag manager specialist in te schakelen. 

Waar vind ik de data van GTM?

De tags worden gekoppeld aan Google analytics. Hierna kun je ze terug vinden in Google analytics onder -> gedrag -> gebeurtenissen. 

In GA4 is het even zoeken naar de Data, bel ons gerust en we laten het graag even zien. Na het instellen van de metingen krijg je ook de mogelijkheid al je vragen te stellen en laten wij precies zien waar je al onze instellingen kan vinden.

 

Wat kan een Google tag manager specialist voor mij betekenen?

Een google tag manager specialist kan voor website en webshops een hoop betekenen met betrekking tot data meten. Via tag manager is het gemakkelijker om dieper in de website/ webshop te meten, meer gebeurtenissen te meten dan via Google Analytics. Google Tag Manager vergt enige kennis que codering en kan ingewikkeld zijn om in te stellen, een GTM specialist neemt al deze taken voor jou uit handen. 

Hoe kies je de juiste specialist

Een specialist kiezen is altijd een lastige taak, je weet nooit van te voren hoe het loopt. 

Ons advies is om altijd een gesprek aan te gaan, luister naar je gevoel, vraag om voorbeelden en luister naar wat de google tag manager specialist verteld.

 

Hulp nodig maar geen idee waarmee precies? Plan dan een gratis en vrijblijvend gesprek in.

Neem contact op!

9 + 5 =