Futuristic Marketing en analytics

Gratis E-Book

Gemiste kansen heroverd, de 10 misvattingen van LinkedIn adverteren

Gratis LinkedIn E-book

Gemiste kansen heroverd, de 10 misvattingen over LinkedIn adverteren

 

LinkedIn is het grootste professionele platform voor professionals. In totaal maken meer dan 690 miljoen leden, waaronder 5 miljoen Nederlanders gebruik van het platform.

Adverteren via LinkedIn biedt de mogelijkheid om jouw specifieke professionele doelgroep te bereiken met doelgerichte advertenties door gericht te targeten op een bepaalde functietitel. Bedrijfstak, bedrijfsgrootte en zelfs bepaalde vaardigheden. Toch zijn er veel bedrijven die omzet laten liggen en de mogelijkheid tot nieuwe specifieke leads niet met beide handen aanpakken.

Dat komt door de veel voorkomende misvattingen over het adverteren op LinkedIn, in mijn E-Book ; Gemiste kansen heroverd, de 10 misvattingen van LinkedIn adverteren lees je hier meer over.

Meest gestelde vragen

Wat zijn de kosten voor adverteren op LinkedIn ?

LinkedIn staat er om bekend dat het duurder is als de andere social platformen zoals Instagram en Facebook, dat adverteren op LinkedIn erg duur is, is een misvatting die ik in mijn E-book ontkracht.

Het minimale dagbudget van LinkedIn is €10 euro per campagne, dat betekent dat je minimaal  €300 euro per maand betaalt aan advertenties .

Dat lijkt misschien wat aan de dure kant maar met de advertenties via LinkedIn bereik je alleen jouw specifieke doelgroep, elk persoon die jouw advertentie ziet kan dus affiniteit hebben met datgene wat jij aanbied, in tegenstelling tot de bredere kanalen zoals facebook instagram.

 Benieuwd naar meer misvattingen over LinkedIn adverteren? Download hier het gratis E-book. 

Waarom adverteren via LinkedIn?

Als je jouw dienst of product richt op de B2B branche dan is LinkedIn een perfect platform. Je hebt waarschijnlijk dan een specifieke branche waar je je op richt. In die branche is er vast ook een bepaalde functie binnen in het bedrijf die een besluitvormige functie heeft.

Stel je voor dat jij een software aanbiedt die cybercriminaliteit tegengaat, Hierbij richt je je op MKB bedrijven van ongeveer 20 – 250 medewerkers. Degene die zich binnen in een bedrijf bezigheiden met Cybercriminaliteit is bijvoorbeeld de ICT afdeling, risicobeheer en soort gelijke functies. Niet de junioren in deze functie of de stagiaires maar degene die hierin een leiding gevende functie hebben. 

Dat is dus precies waarop ik jouw advertentie zou inrichten via LinkedIn en wat mogelijk is. Het adverteren op LinkedIn biedt jou de mogelijkheid jouw specifieke doelgroep aan te spreken en op deze manier relevante warme leads binnen te halen. 

Is het geschikt voor B2B bedrijven?

Ja zeker, LinkedIn adverteren is juist perfect voor B2B bedrijven, voornamelijk omdat we via LinkedIn kunnen richten op de bedrijven die bij jouw doelgroep passen. 

Is het geschikt voor B2C bedrijven?

Focus jij je op de B2C markt met jouw product? Dan zijn andere kanalen beter geschikt hiervoor.  Google ads en Social ads werken veel beter voor B2C bedrijven.  Bekijk hier wat Google ads voor jouw bedrijf kan betekenen. 

 

 

Hulp nodig maar geen idee waarmee precies? Plan dan een gratis en vrijblijvend gesprek in.

Neem contact op!