Futuristic Marketing en analytics

SEA specialist

Wil jij snel boven jouw concurrentie staan, het beste uit jouw Google ads (voorheen Google Adwords) campagne halen? Dan ben je bij Futuristic marketing & analytics aan het goede adres.

Schakel een google ads specialist in

Google ads heeft zoveel verschillende manieren van adverteren, voor elk bedrijf is er weer een andere aanpak die het beste daarbij past. Als Ads specialist zorgen wij ervoor dat de juiste advertentie aanpak wordt gerealiseerd voor jouw bedrijf.

Lig jij wakker met de gedachten:

– Mijn bedrijf loopt (nog) niet goed
– Ik wil adverteren maar ik weet niet hoe en ik heb geen tijd
– Ik ben niet online vindbaar
– Ik weet niet waar ik moet beginnen om mijn klant aan te spreken
– Hoe bereik ik mijn juiste doelgroep zonder dat het mij een fortuin kost
– Ik wil niet maanden lang wachten, ik wil direct resultaat
– Hoe zorg ik ervoor dat mijn product/dienst wordt verkocht

Dan is zoekmachine adverteren daarvoor de oplossing en daar kunnen wij als sea specialist jou mee helpen. Gelijk benieuwd naar de opties? Plan een vrijblijvende afspraak met ons in en wij kijken graag naar de mogelijkheden!

Eerst nog even kijken naar onze ervaring? Klik dan op ons portofolio.

Wat levert zoekmachine adverteren op:

Meer bezoekers,

Met google advertenties is het mogelijk om jouw doelgroep aan te spreken met de juiste zoekwoorden. Je trekt dus veel meer relevante bezoekers naar jouw website. Omdat dit veel gerichter is dan SEO zal dit ook sneller resulteren in nieuwe klanten.

Grotere naamsbekendheid,

Goede campagnes zullen er voor zorgen dat jouw naamsbekendheid ook hoger wordt. Google is de grootste zoekmachine die er is, maar liefst 94% van de Nederlandse bevolking gebruikt het als standaard zoekmachine. Met het adverteren via google kun je dus wel stellen dat je jouw doelgroep volledig bereikt. Jouw bedrijf kan op verschillende manieren worden vertoond in verschillende soorten advertenties. Dit zorgt ervoor dat jij opvalt bij jouw doelgroep, zonder dat het op een opdringerige manier gebeurt.

Meer conversies,

Een succesvolle campagne zorgt voor méér relevante bezoekers, als die naar jouw website komen zullen zij dus sneller overgaan tot een conversie, dit kan een aankoop zijn maar ook bijvoorbeeld het downloaden van een e-book, of jouw contactformulier invullen. Het is maar net wat voor jouw site belangrijk is.

Meer bezoeken in een fysieke winkel,

niet alleen is Google ads er goed voor om website bezoekers te genereren, ook zorgt het voor meer winkel bezoekers als jouw fysieke winkel bovenaan komt wanneer een potentiële klant opzoek is naar een winkel in jouw branche in de buurt.

Wat is zoekmachine adverteren precies?

Zoekmachine adverteren, ook wel Search Engine Advertising (SEA) is het betaalde advertentieplatform van google., hiermee kun je gericht jouw doelgroep aanspreken waarvoor jouw product/dienst voor bestemd is. De advertentie kosten worden bepaald door het zogenoemde PPC, Pay-per-click, je betaald dus alleen voor de bezoekers die je ook daadwerkelijk ontvangt. Doormiddel van het gebruik van de juiste zoekwoorden, sta je direct boven jouw concurrentie en bereik je dus meer (relevante) bezoekers, en verhoog je jouw omzet.

Heb jij een hele specifieke doelgroep? Met Google ads is het mogelijk om deze te bereiken. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem vrijblijvend contact op en wij vertellen je er graag meer over!

Google ads specialist

Wat doet een SEA specialist ?

Iedereen kan een advertentie in google zetten, maar het vergt de benodigde kennis om de campagnes goed op te zetten en daadwerkelijk goede resultaten te behalen. Een sea specialist weet dat de campagnes voortdurend gemonitord en geoptimaliseerd moeten worden, hierdoor krijgen de advertenties een hogere kwaliteitsscore. Het monitoren en optimaliseren vergt veel tijd , tijd die niet iedere ondernemer heeft.

Een sea specialist zorgt er altijd voor dat je het meeste resultaat behaald met jouw budget. Jouw advertenties hebben aandacht en kennis nodig, iets wat een google ads specialist jou kan bieden en graag voor jou uit handen neemt.

De voordelen van zoekmachine adverteren:

– In tegenstelling tot offline advertenties, geven online advertenties meetbare resultaten, zo weet je precies wat jouw advertentie budget ook daadwerkelijk oplevert.
– Kies relevante zoekwoorden
– Direct resultaat
– Enorm bereik
– Specifieke doelgroep? Het is mogelijk om daarop te richten tot in de details

Waarom zoekmachine adverteren uitbesteden aan een SEA specialist?

Iedereen kan zelf adverteren, je zet een account op, je vult wat teksten in en je hebt een advertentie. Buiten dat het uitbesteden van zoekmachine adverteren veel tijd scheelt, heeft het veel voordelen.

Wij zorgen er namelijk voor dat: 

– Jouw advertenties zo veel mogelijk resultaat halen met het budget wat je hebt.
– De CPC, Cost-per-click van jouw advertenties uiteindelijk wordt verlaagd.
– Jij altijd zelf ook inzichten hebt in de advertenties en resultaten.
– Wij de ideale klant aanspreken met de advertenties.
– De campagnes nauwkeurig worden bijgehouden.
– Elke campagne optimaal is opgezet.
– Wij een doelgroepgerichte aanpak hanteren om zo jouw ideale klant aan te spreken.
– De juiste strategie wordt gehanteerd.
– Jij altijd persoonlijk contact hebt met jouw aangewezen google ads specialist.

%

Percentage clicks dat naar de eerste drie advertenties gaan

%

Hoeveelheid waarmee naamsbekendheid toeneemt door te adverteren via de zoekmachines

%

Mensen die op een advertentie klikken zijn 50% waarschijnlijker om een aankoop te doen

Onze werkwijze bij het uitbesteden van zoekmachine adverteren

Stap 1 – Kennismaking

Voor het opzetten van campagnes hebben wij een goed beeld nodig van het bedrijf, daarom is het voor ons belangrijk om in het kennismakingsgesprek zoveel mogelijk informatie te krijgen over jouw bedrijf en de producten of/en diensten.

Stap 2 – Analyse

We analyseren uitgebreid waar jouw kansen liggen, welke zoekwoorden voor jouw bedrijf het beste zijn en analyseren wij het online zoekgedrag van jouw ideale klant. Verder kijken we naar jouw website of dit het juiste moment is om te beginnen met het adverteren via google of dat er eerst nog wat kleine conversie optimalisatie gerichte aanpassingen aan de website moeten worden verricht voor een maximaal resultaat.

Stap 3 – Account inrichten

Een goed ingericht account boekt sneller resultaten, nadat jouw account is aangemaakt koppelen we de betalingsgegevens, krijg jij zelf ook toegang tot het account, koppelen we google Analytics en zetten Google Tag manager op om de conversies te meten.

Stap 4 – Campagnes opzetten

We zetten een effectieve campagne op met een aantal mooie, aansprekende en goede advertenties op maat waarbij wij de teksten schrijven op een manier dat er optimaal resultaat wordt behaald met de laagste kosten. Richt je jouw product of diensten op een bepaalde doelgroep dan richten we de advertenties volledig daar op in, zo zal het niet voorkomen dat de advertentie wordt weergeven bij een doelgroep die geen affiniteit heeft met jouw product of dienst.

Stap 5 – Meten en bijsturen

We meten de resultaten en sturen continue bij waar nodig is op basis van de resultaten en de gegevens. Zo blijven we jouw advertentie optimaliseren.

Verschillende soorten Google ads advertenties die wij opzetten:

Zoek netwerk

Tekst advertenties in de zoekresultaten waarmee wij mensen kunnen bereiken terwijl zij op google zoeken naar de diensten of producten die jij aanbiedt.

* Geschikt voor extra verkopen, lead of websiteverkeer te verhogen

Display

Jouw doelgroep aantrekken met visuele advertenties die zij te zien krijgen tijdens het surfen door miljoenen websites, apps en andere google sites zoals youtube.

*Creëert bekendheid met visuele beelden

Shopping

Deze advertenties worden weergeven met product foto en prijs in de zoekresultaten en op het tabblad Google shopping.

*Kom naast de producten jouw concurrentie boven aan alle zoekopdrachten.

Video

Video advertenties worden weergeven op youtube en andere sites. Het wordt vaak gebruikt om merkbekendheid te vergroten

*Creëert merkbekendheid, top of mind positie.

App

Heb jij een app ontwikkeld? Met app advertenties werf je nieuwe klanten voor jouw app of stimuleer meer verkopen in jouw app. Hierbij is er maar 1 camapgne nodig, jouw advertenties worden weergeven op meerdere kanalen, denk aan google zoeken, display netwerk, google play, discover en nog miljoenen andere sites.

*Stimuleert app installaties, bestaande gebruikers tot aankopen in de app en Pre-registratie

Lokaal

Heb jij een fysieke winkel en wil je meer winkelbezoekers krijgen, dan kies je voor lokale advertenties. Hiermee kun je onder andere de voorraad promoten, evenementen in de winkel bekendmaken en de locatie en openingstijden duidelijk maken aan de klant.

*Meer fysieke winkelaankopen, kom in beeld bij een zoekende klant.

Waarom Futuristic Marketing en analytics als SEA specialist kiezen?

Wij zetten een campagne op waarbij we ervoor zorgen dat er een maximaal rendement wordt behaald. Dit doen we door resultaat gedreven (Data gedreven) te werken. Jouw campagnes worden intensief gemonitord en geoptimaliseerd. Wij zijn als google ads specialist altijd op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en vinden een goede samenwerking erg belangrijk. Wat wij erg belangrijk vinden aan het adverteren via google is dat de advertentie niet opdringerig moet overkomen.

Goede samenwerking

Wij vinden een goede samenwerking erg belangrijk, Het persoonlijk contact en op de hoogte houden van ontwikkelingen in uw Ads is bij ons dan ook van zelf sprekend.

Eerlijk en transparant

Geen zaken achter jouw rug om, bij ons heb je altijd inzage in jouw eigen accounts. Elke maand sturen wij een update hoe de ADS ervoor staan, heb je andere vragen zijn wij altijd bereikbaar via de mail.

Je zit nergens aan vast

Al onze SEA abonnementen zijn maandelijks opzegbaar, bij ons zit je dus nergens aan vast. Wij houden onze klanten liever bij ons door hun tevredenheid en de mooie resultaten die we zullen behalen. 

Meest gestelde vragen

Wat levert SEA mij op?

Doormiddel van het adverteren via de zoekmachines zul je in een korte tijd een hogere positie krijgen, boven jouw concurrentie. Het aantal bezoekers zal stijgen aan de hand van jouw budget en de conversies zullen toenemen.

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

Bij SEA heb je heel snel resultaat, dit gebeurt aan tegen betaling. Het grootste voordeel van SEA is dat er geen maanden overheen gaan voordat jouw product online vindbaar is en je erg goed kan richten op een bepaalde doelgroep in tegenstelling tot SEO. In het begin kan het zijn dat de advertenties jou meer kosten dan dat het je oplevert, na wat meten en sturen zal dit juist omdraaien en zul je voor een aantal cent per bezoeker een conversie binnenhalen.

SEO is daarin tegen een kosteloze manier om een goede positie te krijgen. Bij SEA adverteer je met zoekwoorden en betaal je voor elke bezoeker die op jouw advertentie klikt. Bij SEO zijn jouw bezoekers “gratis” een conversie zal jou dus meer opleveren dan dat het je kost.

Bij SEO duurt het langer voordat je resultaat ziet, dit kan soms wel 6 maanden tot één jaar duren, als je eenmaal resultaat hebt valt dit niet zomaar meer weg als je met SEO stopt.

Wat is een SEA specialist?

Een SEA specialist is iemand die er voor zorgt dat jouw advertenties op de juiste naier in de zoekmachine wordt weergeven, op een manier dat het de meeste conversies binnenhaalt en dat het bij jouw doelgroep terecht komt. 

Een SEA specialist zal het zoekmachine adverteren van jou uit handen nemen – en zal de advertenties intensief monitoren en optimaliseren gebasseerd op de data die er wordt weergeven.

SEA of SEO wat moet ik kiezen?

Wil je snel resultaat dan zal SEA een betere optie, het is erg afhankelijk van het bedrijf welke optie beter is. Soms is een combinatie van de 2 de beste oplossing en soms zal een bedrijf niet geschikt zijn voor SEO. Benieuwd wat bij jou het beste past? Neem dan vrijblijvend contact op.

Hoe kies je de juiste specialist?

Zoveel aanbieders, hoe weet je dan dat je een goede keuze maakt? Voor SEO zijn er geen kwaliteitskeurmerken of certificaten waaraan een seo specialist moet voldoen. Eigenlijk kan iedereen op een dag besluiten zichzelf een seo specialist te noemen en een seo bureau op te zetten.

Onze tip, luister naar je gevoel. Voelt de site goed, kijk naar de teksten, waar heb je de site gevonden, op pagina 1 of pagina 3? Lees de reviews, niet alleen op de site maar ook op google zelf. Geen enkel seo bureau kan jou beloven binnen 2 maanden boven al jouw concurrenten te staan en voorbij een Bol.com of H&M, onze tip: Belooft een seo specialist jou de hele wereld, dan is er vaak iets niet helemaal pluis.

Zit ik vast aan een contract?

Wij hanteren bij onze SEA pakketten een minimale afname van 3 maanden, dit omdat het optimaliseren van de advertenties en de perfecte advertenties en de conversies na ongeveer 3 maanden worden gerealiseerd.

Dit heeft te maken met de verwerkingstijd die google ook heeft.

Na de 3 maanden ben je natuurlijk vrij om op elk moment de samenwerking stop te zetten. Aangezien wij achteraf factureren, betaal je na opzeggen alleen nog voor de werkzaamheden van die maand.

Hulp nodig maar geen idee waarmee precies? Plan dan een gratis en vrijblijvend gesprek in.

Neem contact op!

9 + 2 =