Futuristic Marketing en analytics

LinkedIn adverteren

Haal meer nieuwe klanten en leads uit LinkedIn

Start met het adverteren op LinkedIn

Jouw specifieke potentiële klant bereiken met LinkedIn adverteren. LinkedIn is het grootste professionele platform voor professionals heeft veel uitgebreide advertentiemogelijkheden. Het biedt de mogelijkheid om jouw specifieke professionele doelgroep te bereiken met doelgerichte advertenties door gericht te targeten op een bepaalde functietitel. Bedrijfstak, bedrijfsgrootte
en zelfs bepaalde vaardigheden.

Richt jouw bedrijf zich op de B2B markt ? Dan is adverteren op LinkedIn zeker een goede optie voor jou!

Verschillende soorten LinkedIn advertenties:

Gesponsorde content

Hiermee kun je jouw posts of een nieuw gemaakte advertentie promoten in het nieuwsfeed van jouw doelgroep, hierdoor wordt de zichtbaarheid en interactie vergroot.

InMail Advertenties

Dit biedt de mogelijkheid om gepersonaliseerde berichten direct naar de LinkedIn-Inbox van jouw doelgroep te sturen, dit wordt vooral veel gebruikt bij directe marketinginitiatieven.

Tekst Ads en Dynamic Ads:

Deze varianten bieden flexibiliteit in het ontwerpen van tekst gebaseerde of dynamische advertenties die in de zijbalken van de LinkedIn pagina’s verschijnen.

Verschillende marketingdoeleindes

Bekendheid

  • Merkbekendheid: Zorg ervoor dat meer mensen uw merk kennen door middel van campagnes die op weergaven zijn gebaseerd

Aandacht

  • Websitebezoeken: Zorg ervoor dat meer mensen een website bezoeken
  • Interactie: Zorg ervoor dat meer mensen een website bezoeken
  • Videoweergaven: Vertel over uw bedrijf of product in een video

Conversies

  • Genereren van leads: Vind leads met formulieren die vooraf ingevuld zijn met informatie over het LinkedIn-lid
  • Website conversies: Zorg voor meer waardevolle acties op uw website zoals het verzamelen van leads of het downloaden van e-books
  • Sollicitanten: Promoot vacatures binnen in jouw bedrijf

Gericht adverteren en/of leads binnenhalen op de zakelijke markt.

Hubspot’s onderzoek heeft aangetoond dat LinkedIn een 277% hogere effectiviteit heeft in leadgeneratie vergeleken met Facebook en Twitter. Dankzij de uitgebreide targetgopties die LinkedIn adverteren heeft, kunnen adverteerders hun specifieke zakelijke doelgroep bereiken.

 

Waar kun je het dan nog meer voor inzetten buiten het verkrijgen van warme leads om: 

  • Grotere naamsbekendheid opbouwen
  • Werven van nieuw personeel
  • Nieuwe samenwerkingen
  • Zakelijk evenementen promotie
  • Doelgerichte reclame

Gratis LinkedIn E-book

Gemiste kansen heroverd, de 10 misvattingen over LinkedIn adverteren

 

LinkedIn adverteren

LinkedIn is het grootste professionele platform voor professionals. In totaal maken meer dan 690 miljoen leden, waaronder 5 miljoen Nederlanders gebruik van het platform.

Adverteren via LinkedIn biedt de mogelijkheid om jouw specifieke professionele doelgroep te bereiken met doelgerichte advertenties door gericht te targeten op een bepaalde functietitel. Bedrijfstak, bedrijfsgrootte en zelfs bepaalde vaardigheden. Toch zijn er veel bedrijven die omzet laten liggen en de mogelijkheid tot nieuwe specifieke leads niet met beide handen aanpakken.

Dat komt door de veel voorkomende misvattingen over het adverteren op LinkedIn, in mijn E-Book ; Gemiste kansen heroverd, de 10 misvattingen van LinkedIn adverteren lees je hier meer over.

Waarom Futuristic Marketing en analytics als LinkedIn specialist kiezen?

Wij zetten een campagne op waarbij we ervoor zorgen dat er een maximaal rendement wordt behaald. Dit doen we door resultaat gedreven (Data gedreven) te werken. Jouw campagnes worden intensief gemonitord en geoptimaliseerd. Wij zijn als LinkedIn specialist altijd op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en vinden een goede samenwerking erg belangrijk. 

Goede samenwerking

Wij vinden een goede samenwerking erg belangrijk, Het persoonlijk contact en op de hoogte houden van ontwikkelingen in uw Ads is bij ons dan ook van zelf sprekend.

Eerlijk en transparant

Geen zaken achter jouw rug om, bij ons heb je altijd inzage in jouw eigen accounts. Elke maand sturen wij een update hoe de ADS ervoor staan, heb je andere vragen zijn wij altijd bereikbaar via de mail.

Je zit nergens aan vast

Al onze SEA abonnementen zijn maandelijks opzegbaar, bij ons zit je dus nergens aan vast. Wij houden onze klanten liever bij ons door hun tevredenheid en de mooie resultaten die we zullen behalen. 

Werkwijze bij het uitbesteden van LinkedIn advertenties 

Stap 1 – Kennismaken/ Groeisessie

Voor het opzetten van campagnes hebben wij een goed beeld nodig van jouw marketing doelstellingen, daarom is het voor ons belangrijk om in het kennismakingsgesprek zoveel mogelijk informatie hier over te krijgen, niet alleen jouw doelstellingen maar ook welke diensten of producten je aanbied en wie jouw doelgroep is. Aan de hand van die informatie kan ik jou meteen vertellen welk pakket je nodig hebt en wat de kosten hiervan zullen zijn als je dit bij mij uitbesteed.

Stap 2 – Analyse

Aan de hand van de informatie die je hebt gegegeven in de kennismaking, ga ik uitgebreid analyseren waar jouw kansen liggen en of jouw doelen te behalen zijn met LinkedIn advertenties of toch beter passen bij bijvoorbeeld google of social media.

Stap 3 – Leadmagnet en visuals

Een goede advertentie bevat een aansprekende visual en als we een leadcampagne gaan opzetten moeten we een natuurlijk een leadmagnet hebben, hier kunnen we samen over brainstormen en gaan opzetten, denk aan een E-book, gratis groeisessie, een adviesgesprek en nog veel meer andere mogelijkheden.

Stap 4 – Campagnes opzetten

Een goed ingericht account boekt sneller resultaten, jouw advertentie account wordt gekoppeld aan jouw LinkedIn bedrijfspagina, heb je die nog niet? Dan zal ik deze voor jou aanmaken hierbij krijg jij zelf ook toegang tot het account zodat jij de betalingsgegevens kan instellen.

Daarna is het tijd om een effectieve campagne op te zetten, hierbij zorg ik dat jouw doelgroep is ingesteld. Ik zal effectieve campagnes opzetten met meerdere verschillende advertenties op maat, Hierbij maak ik voor elke campagne ongeveer 3 tot 5 advertenties waar ik mee ga testen.

Stap 5 – Meten en bijsturen

Nadat de campagnes aanstaan en zijn goedgekeurd door jou, ga ik maandelijks optimaliseren. Hierin meet ik de resultaten, stuur ik hier op aan en maak ik nieuwe advertenties zodat jouw doelgroep telkens nieuwe content ziet. Zo zorg ik ervoor dat jouw advertentie het meeste rendement behaald.

Nog niet zo lang geleden ben ik via een tevreden klant van Kayleigh ook bij haar terecht gekomen.
Als kleine zelfstandig ondernemer maakte ik behoorlijke kosten voor Google en hoewel ik altijd mijn werk had, had ik altijd het idee dat ik langer vol kon zitten.
Nu, een maand of twee verder, merk ik al verschil! Kayleigh heeft de kosten van Google al kunnen verminderen. En ik merk dat ik veel meer aanvragen krijg.

Kayleigh behandelt je netjes en professioneel en is zeker te adviseren!

Rogier Oldenburger

Honden gedragsdeskundige, Create balance

Meest gestelde vragen

Wat zijn de kosten voor adverteren op LinkedIn ?

LinkedIn staat er om bekend dat het duurder is als de andere social platformen zoals Instagram en Facebook, dat adverteren op LinkedIn erg duur is, is een misvatting die ik in mijn E-book ontkracht.

Het minimale dagbudget van LinkedIn is €10 euro per campagne, dat betekent dat je minimaal  €300 euro per maand betaalt aan advertenties .

Dat lijkt misschien wat aan de dure kant maar met de advertenties via LinkedIn bereik je alleen jouw specifieke doelgroep, elk persoon die jouw advertentie ziet kan dus affiniteit hebben met datgene wat jij aanbied, in tegenstelling tot de bredere kanalen zoals facebook instagram.

 Benieuwd naar meer misvattingen over LinkedIn adverteren? Download hier het gratis E-book. 

Waarom adverteren via LinkedIn?

Als je jouw dienst of product richt op de B2B branche dan is LinkedIn een perfect platform. Je hebt waarschijnlijk dan een specifieke branche waar je je op richt. In die branche is er vast ook een bepaalde functie binnen in het bedrijf die een besluitvormige functie heeft.

Stel je voor dat jij een software aanbiedt die cybercriminaliteit tegengaat, Hierbij richt je je op MKB bedrijven van ongeveer 20 – 250 medewerkers. Degene die zich binnen in een bedrijf bezigheiden met Cybercriminaliteit is bijvoorbeeld de ICT afdeling, risicobeheer en soort gelijke functies. Niet de junioren in deze functie of de stagiaires maar degene die hierin een leiding gevende functie hebben. 

Dat is dus precies waarop ik jouw advertentie zou inrichten via LinkedIn en wat mogelijk is. Het adverteren op LinkedIn biedt jou de mogelijkheid jouw specifieke doelgroep aan te spreken en op deze manier relevante warme leads binnen te halen. 

Is het geschikt voor B2B bedrijven?

Ja zeker, LinkedIn adverteren is juist perfect voor B2B bedrijven, voornamelijk omdat we via LinkedIn kunnen richten op de bedrijven die bij jouw doelgroep passen. 

Is het geschikt voor B2C bedrijven?

Focus jij je op de B2C markt met jouw product? Dan zijn andere kanalen beter geschikt hiervoor.  Google ads en Social ads werken veel beter voor B2C bedrijven.  Bekijk hier wat Google ads voor jouw bedrijf kan betekenen. 

 

 

Hulp nodig maar geen idee waarmee precies? Plan dan een gratis en vrijblijvend gesprek in.

Neem contact op!